Sesamwokad biff

Detta super goda receptet har jag fått från Camilla. Jag tror att det ursprungligen kommer från en av viktväktarnas kokböcker.

Sesamwokad biff
2 port.

250 g lövbiff
2 morötter
1 röd paprika
4 salladslökar
1 tsk olja
2 msk soja (kinesisk)
2 msk oystersås
2 msk pressad apelsinsaft
1 msk tomatketchup
2 msk vatten
1 tsk majsstärkelse
salt, peppar
1 msk sesamfrön

Gör så här:
Skär köttet i tunna strimlor. Skala morötterna, kärna ur paprikan. Skär i tunna strimlor. Skölj salladslöken, snitta den på längden och skär den i 5 cm stora bitar. Fräs kött och grönsaker i oljan i en stekpanna på ganska stark värme 3-4 minuter och rör om under tiden. Blanda soja, oystersås, apelsinsaft, ketchup, vatten och majsstärkelse och rör ner i pannan. Låt allt koka upp. Smaksätt med salt och peppar. Strö över sesamfrön. Serveras med nudlar eller ris.

Variation:
Lövbiffen kan varieras med kycklingfilé skuren i tunna strimlor.

Kommentarer
Postat av: Madde

Mmmmmm, nu blir jag nästan hungrig...
kan inte du vara min privata kock? I'll pay you....i natura ;):P *flinar*

Postat av: Lisa

Madde: Visst kan jag va din privata kock om du flyttar hit igen!!! hihi..

2007-04-22 @ 18:46:01
URL: http://ettrumochkok.blogg.se
Postat av: Madde

meeeeeh! om o om heeeela tiden *flinar* Kan inte du flytta hit? :D *pussas*

2007-04-22 @ 23:55:55
URL: http://paddibuddy.blogg.se
Postat av: Lisa

Madde: nä.. jag trivs bra här i skåneland.. bara du som fattas!!!

2007-04-24 @ 23:14:52
URL: http://ettrumochkok.blogg.se
Postat av: Madde

Naaaw, men vet du vad! Jag har jpo bara ett år kvar o nu när jag e gift med en inflyttad skåning så kanske jag flyttar tbx till skåneland...man måste jo bo nära sin man! Hahaha skojar! Jag funderar faktiskt på att flytta ner igen, men inte pga honom...there's no future for me in Boras...And I miss my Pinky Kinky and B.G. =)

2007-04-25 @ 16:41:52
URL: http://paddibuddy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback