Apelsin, choklad och kaffe i ett, kan det bli bättre?

Har varit på anställningsintervju idag och jag fick jobbet! Så nu är jag super duper, mega, dunder glad. I och för sig bara ett extra jobb men det ska bli så himla roligt. Lite nya utmaningar, ny branch, nya kollegor ja allt!

Känns även som jag är klar med juridikpluggandet (om man nu någonsin kan bli klar!?!), ska bara gå igenom mina anteckningar i morgon och sen är det dags för domedagen.

Nadja! Jag har själv aldrig lagat det men jag ska kolla igenom mina kokböcker och se om jag hittar ett recept som låter smaskigt!

Här kommer receptet på en god kaffe drink, kan det bli bättre än apelsin, choklad och kaffe i ett? Tror inte det!

Café Karlsson
1 glas

2 cl baileys
2 cl cointreau
kaffe
grädde

Gör så här:
Häll allt utom grädden i ett vinglas och rör runt. Floata* därefter grädden på toppen. Garneras med riven choklad på toppen.

* Lättvispad grädde hälls mot en sked så att det lägger sig i ett fint lager uppe på kaffet. Man gör det för att det ska skikta sig. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis så mycket till jobbet! Va kul att du fick det! Du kan inget roligt som man kan göra med te? Dricka te och äta en massa choklad till det är ju i och för sig j*kligt gott men det finns kanske nåt annat.. :-) KRAM

2007-03-27 @ 22:20:56
Postat av: Sofia

Grattis så mycket till jobbet! Va kul att du fick det! Du kan inget roligt som man kan göra med te? Dricka te och äta en massa choklad till det är ju i och för sig j*kligt gott men det finns kanske nåt annat.. :-) KRAM

2007-03-27 @ 22:21:48
Postat av: Madde

Hahaha Lisa! Kul att du tyckte att de va så roligt! Jag e glad! Grattis till jobbet än en gång! O lycka till imorgon! Jag håller tummarn! Kram =*

2007-03-28 @ 23:57:19
Postat av: Nadja

OOO vad är det för jobb ?=) jag väntar på receptet ;P

Postat av: Anonym

Haha...för honom e de en nappflaska! ;) mr.Bauer o hans Martini...

2007-03-29 @ 15:44:40
Postat av: Lisa

Sofia: Tack så mycket, känns super skoj! Jag ska kolla upp med te recept, nått gått kan jag säkert hitta.

Madde: Tack, håller för dig på måndag!

Nadja: Receptet har kommit.

Madde: Det är illa...! ;-)

2007-03-29 @ 22:51:44
URL: http://ettrumochkok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback