Pärlorna och Flygande Jakob

Då var det måndag igen. Har haft en helt underbar helg...! Mina pärlor Sofia och Madde kom i fredags, vi dansade, babblade en massa, åt, drack lite vin, kollade på film och gjorde upp galna planer för framtiden. Riktigt rolig kväll!

På lördagen åkte jag hem till föräldrarna. Vi var på miljögården i Malmö på söndagen så nu drömmer jag bara om Verner Panton lampor, 7:an stolar och elips bord... Fast det får nog vänta tills man slutar vara "kund" hos CSN.
 
Idag har jag varit på föreläsning, fixat här hemma och just nu varvar jag pluggande med tvätt. Snart dags för tenta, sen ska det bli skönt att INTE läsa Svea rikes lagbok på några månader. Jag till och med drömmer om paragrafer och då har det gått för långt...

Här kommer receptet på det vi åt i fredags.

Flygande Jakob
4 port

Ugn 225°

1 grillad kyckling
1 paket bacon
3 dl grädde
1 dl chilisås
1 tsk curry
2 bananer
1 dl salta jordnötter
svartpeppar
ev. salt

Gör så här:
Ta bort skinn och ben från kycklingen och dela den i bitar. Skär baconet i mindre bitar och stek. Lägg i en smord ugnssäker form. Skiva bananer och lägg uppe på köttet. Vispa grädden lätt och blanda i chilisås och kryddor, häll även detta i formen (eftersom grädden är vispad lägger det sig som ett täcke över de andra ingredienserna men "smälter" sedan i ugnen). Grädda i 20 minuter. Jordnötterna ska läggas på efter ca 15 minuter i ugnen. Serveras med ris och en god sallad.


Kommentarer
Postat av: Madde

Tack min lilla sötnos!
Ska utnyttja receptet kanske den 4:e april! Min krambo fyller år då...hehe...hoppas att jag lyckas lika bra som du!!!!
O så ska man baka en tårta oxå...hmmm...great! Choklad eller nåt annat? jag vet inte

Jag hade jätte skoj hos dig i fredags! Vi får göra om de där SNART...hos mig ;-) hihihi

*härmar Alex en sista gång*

Massor med kramar bara till DIG!

Postat av: Lisa

Madde: Va bra att du gillade det! :-) Det finns hur många goda tårtor som hellst... bara ordet tårta får det att börja vattnas i munnen på mej. Skrattar åt att du härmar honom! Kram tbx

2007-03-20 @ 11:50:12
URL: http://ettrumochkok.blogg.se
Postat av: Sofia

Mmmmmm. Jag ska nog ta och bjuda familjen på middag snart. Var så j*kla gott! KRAM

2007-03-20 @ 12:46:11
Postat av: Nadja

Vad är det nu du pluggar lilla Lisa ?=)

2007-03-20 @ 15:20:21
URL: http://nayjay.blogg.se
Postat av: Lisa

Sofia: Låter toppen! Det är lätt och går snabbt att göra, så bättre kan det inte bli! Jag gjorde dubbel satts när ni var här... Roligt att du gillade det! :-)

Nadja: för tillfället är det en fortsättningskurs i allmän handelsrätt. Vi har 8 böcker plus lagboken så det är en del att göra! Fattar inte hur jag ska kunna komma ihåg allt...

2007-03-20 @ 15:24:31
URL: http://ettrumochkok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback