Underbart!

Steg upp tidigt i morse. Så det känns som om jag har hunnit med jätte mycket fast än klockan bara är 12. Bland annat har familjen och mormor har varit på besök. Förmiddagsfika med kanel tigerkaka blev det. Började baka vid 22.30 igår kväll. Mina grannar måste tro att jag är tokig! :-) Fick två blommor, en chokladkaka och en kasse med mat, vilken lyx! Så nu ska jag lägga mig på soffan, mumsa på godis och läsa en bok. Ikväll blir det inflyttningsfest hos Emma och sen utgång, skojsigt!

Kaffe DOM
1 glas

4 cl DOM Bénédictine (cognacs baserad likör med smak av 27 olika örter)
kaffe
grädde

Gör så här:
Häll allt utom grädden i ett vinglas och rör runt. Floata* därefter grädden på toppen. Garneras med tre kaffebönor.

* Lättvispad grädde hälls mot en sked så att det lägger sig i ett fint lager uppe på kaffet. Man gör det för att det ska skikta sig. 

Kommentarer
Postat av: Fliickan

kaneltigerkaka lät hur gott som helst ju :)

Postat av: Lisa

Fliickan: Ja det är super gott!!!

2007-03-12 @ 13:36:12
URL: http://ettrumochkok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback