En av mina favorit drinkar, Bramble!

Sitter fortfarande och pluggar... Drömmer dock om att starta ett försenat majbål och sätta eld på böckerna, är trött på alla teorier hit och dit!

Lite roliga saker har dock hänt idag... Men det berättar jag nog om lite senare! Längtar till imorgon, ska träffa "jobb Camilla". Va en vecka sen vi sågs så det kan behövas lite uppdateringar från båda håll.

Här kommer receptet på en av mina favorit drinkar. Den är otroligt fin också, får sätta in en bild sen när jag skaffat mig en kamera! Den känns lite smålyxig och den är endå lätt att göra. Kanske nått att testa idag när det är lill-lördag!?!

Bramble
1 glas

4 cl gin
4 cl citronjuice
en dash sockerlag
4 cl björnbärspuré (eller färska björnbär som muddlas* i glaset)

Gör så här:
Röres direkt i ett old fashionedglas med krossad is. Garnera genom att toppa med färsk is och björnbär.

* Muddla = Mosa björnbären med hjälp av en muddel (ett barredskap i trä som ser ut som en pinne med ena sidan platt). Vet inte riktigt om detta var en pedagogisk beskrivning av momentet... ;-)

Kommentarer
Postat av: Jane

ahahahah sätta eld på böckerna, jo de vill ja också göra;D

Postat av: Lisa

Jane: Vi gör det tillsammans, blir större brasa då! :-)

2007-05-02 @ 23:30:36
URL: http://ettrumochkok.blogg.se
Postat av: Karin

Ja tack, mer foton!

2007-05-03 @ 09:18:17
URL: http://karinsaventyr.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Karin: Ja det hade jag oxå velat, känns som stt en sida blir roligare när man har foton.

2007-05-03 @ 19:50:36
URL: http://ettrumochkok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback