"Suffering Bastard" en återställare...

Då va jag tillbaka i Kristianstad igen. Har varit i småland över helgen och träffat farmor och mina kusiner, riktigt roligt!

Valborg firade jag med pärlorna utanför Eslöv. Vi åt middag, drack vin, kollade på film och jobbade på vår fototävling... Inget eldande för vår del detta året, vilket kanske va tur!

Här kommer ett recept på en återställare till alla er som är i behov av det idag! Receptet kommer från bartenderns bibel "Största cocktailboken" av Arne Häggqvist (ISBN 91-89632-095).

Suffering Bastard
1 glas

2 cl konjak
2 cl gin
2 cl rose´s lime
2 stänk angostura bitter (eller annan bitter)
ginger ale

Gör så här:
Byggs (hälls) ett highball glas med is. Fyll resten av glaset med ginger ale och toppa med färsk mynta.

Kommentarer
Postat av: Nadja

heeej =)hihi hade ni en trevlig valborg då ? Jag var ju själv i parken i lund en stund men philip sen åkte vi hem till My och sen vidare till grappa men där va helt lite folk så vi gick hem o sov :P

Postat av: Lisa

Nadja: Ja vi hade det jätte mysigt! Grillade, drack lite vin, kollade på film och tramsade. Kan det bli bättre!?! Hihi... Kollade på lite bilder från ert firande, gillade er hög av människor! :-)

2007-05-02 @ 15:58:00
URL: http://ettrumochkok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback